A kisgyermek játék közben fedezi fel a körötte lévő világot. Játék közben tanulja meg, hogyan fogja kézbe a tárgyakat, hogyan vegye rá azokat, hogy egyre inkább engedelmeskedjen neki. Játék közben tanulja meg a színeket, a formákat, az alakzatokat, a mennyiségeket, a számokat. Óvodáskorban egyre tökéletesedik finommotorikája, egyre jobban felismerhetők a rajzolt alakzatok, megtanul ollóval vágni, papírt hajtogatni. Különbséget tud tenni a dolgok számossága között, felismeri a számjegyeket, kialakul a számfogalma és felfedezi az ismétlődő mintázatokat. Beszéde mindenki számára érthetővé válik, egyre választékosabban tudja kifejezni akaratát, érzelmeit. Mire iskolába megy képessé válik arra, hogy figyelmét akár 30-40 percre is egyetlen dologra koncentrálja, megtanuljon írni-olvasni, megtanulja a főbb matematikai alapműveleteket, együttműködjön másokkal és akár a porszívó, magába szívja az egyre szélesebb körből származó tudásmorzsákat.
Számos kutatás bizonyította már korábban is, hogy a jól megválasztott játékok miként járulnak hozzá a gyermekek készségeinek fejlődéséhez. Az elmúlt egy év során azonban minden szülő testközelből tapasztalta meg, milyen segítséget jelentenek a játékok a gyermekek életében (kivált ovis és kisiskolás korban) és mennyire fontos, hogy olyan játétékokkal játsszon, amelyek gondolkodásra, önálló problémamegoldásra és kreativitásra késztetik, és ne vesztegesse idejét olyanokra, amelyek csak rövid ideig kötik le figyelmét és csak passzív szórakozást nyújtanak.
Webáruházunkban hatalmas választékot találsz a legkülönfélébb fejlesztő játékokból, ma azonban a világ egyik vezető fejlesztőjáték márkája, a Learning Resources választékából állítottunk össze egy tízes listát azokból, amelyek a különböző korosztályok számára mindenképpen ott kellene, hogy legyenek minden gyerekszobában. Válogatásunkban másfél éves kortól a kisiskolás korig mutatunk be játékokat, de nagyon sok játék több korosztály számára is izgalmas, ezért érdemes végigolvasnod:)
Numberblocks: legyél jóbarátja a számoknak (3 éves kortól)
Te is szeretnéd, ha gyermeked olyan jóbarátságban lenne a számokkal, hogy legszívesebben egész nap velük játszana? A Learning Resources segítségével valóra váltjuk ezt az álmod is: itt a BBC CBeebies csatornáján évek óta sikeresen futó rajzfilm sorozat, a Numberblocks Számfölde játékváltozata, mellyel újra játszhatjátok a sorozat epizódjait, miközben mindent megtanultok, amit a számokról ovis korban tudni érdemes.
Wriggleworms csipeszes-kukacos játék (3 éves kortól)
Giliszta csipegetésnek még nem örültél ennyire! A csipeszek és csipeszes játékok évek óta a szakemberek és a gyerekek kedvencei finommotorika fejlesztés terén. A csipesz fogása és használata remekül fejleszti az ujjakat mozgató izmokat, a velük való játék pedig a szem-kéz ko-ordinációt, a kézügyességet. A Learning Resources számos csipeszt és csipeszes játékot kínál már két éves kortól. A forradalmian új háromujjas csipesz azonban mind közül kiemelkedik, mivel egyszerre három ujj (ráadásul a helyes ceruzafogás elsajátításához is szükséges hárompontos fogáshoz nélkülözhetetlen) ko-ordinációját segíti fejleszteni.
Ha pedig mindehhez még egy izgalmas játék is társul, mint amilyen a színes, rugalmas giliszták húzkodása és különféle játékétmódokban való gyűjtögetése, az maga a kánaán a gyerekek és a pedagógusok számára egyaránt.
Brainbolt memóriajáték kütyünek álcázva (7 éves kortól)
A nyomkodós kütyük ha szereted őket, ha nem, így is. úgy is magával ragadják gyermekedet. Mi lenne, ha most egy olyan kütyü ejtené rabul gyermeked, ami valójában lebilincselő memóriajáték. Figyeld a felvillanó fényeket és találd ki, melyik volt az utolsó. Ráadásul egyedül és párban is játszható!
Finommotorika fejlesztő süni (18 hónapos kortól)
A Learning Resources számtalan játékot kínál, amelyek már másfél éves kortól segítenek a különféle finommotorikus (csippentő fogás, harapó fogás, tekerés stb.) készségek fejlesztéséhez. A játékok mindegyike kiválóan alkalmas szabadjátékra, azaz amikor gyermeked minden segítség nélkül saját maga fedezi fel és próbálgatja a játék nyújtotta lehetőségeket, de a játékokhoz tartozó útmutatókban számos olyan játékötletet is mutatunk, amiket a gyermekeddel játszva célirányosan is fejlesztheted gyermeked készségeit, mint a színek felismerése vagy az 1-től 10-ig számolás. Természetesen mindezt a játék részeként! Az itt látható finommotorika fejlesztő süni mellett találsz még pávát, dínót, rénszarvast, halacskát is.
Mágneses űr sudoku (4 éves kortól)
A Learning Resources egyik idei újdonsága utazójáték is egyben, 76 izgalmas feladvánnyal, ami egyre nehezebb kihívások elé állítja a gyerkőcöt.
Coding Critters Unikornis varázspálcával (4-5 éves kortól)
A Coding Critters sorozat vadonatúj tagja egyesíti a programozható robotot egy rendkívül sokoldalú, szórakoztató gyerekjátékkal. Több mint egy tucat varázskód segítségével bámulatos trükkökre taníthatod, de elsajátíthatod vele a logikus, előrelátó, algoritmikus gondolkodás alapjait is. Az unikornis mellett sárkányos változatban is kapható!
Gears! Gears! Gears! Fogaskerekes építőjátékok (4-5 éves kortól)
Az építőjátékok a finommotorika mellett a szem-kéz koordinációt és a téri-vizuális orientációt is remekül fejlesztik. A fa építőjáékok és a lEGO játákok mellett azonban még rengeteg felfedezni váró lehetőség vár rád. A Learning Resources fogaskerekes építőjátékai (Gears! Gears! Gears!) attól különlegesek, hogy sokkal nagyobb teret adnak a gyerek saját kreativitásának (nem csak útmutató alapján és nem csak egyféle dolgot építhet belőlük), és megtanulhatják az egyszerű gépek működését is. A fogaskerekek összeépítése persze remek szellemi tornát is jelent a gyerekeknek, hogy a gépek és építmények pont arra forogjanak, amerre kell.
Érzelmi intelligencia fejlesztő Ananász
Emlékszel Krumplifejre a Toy Story-ból? Akkor biztosan örülni fogsz ennek az Ananásznak, amelyre olyan arckifejezést varázsolsz, amilyet csak szeretnél. A hátoldalát is használhatod, akár ellentétes érzelmek kifejezésére is.
Coding Critters Go Pets: Nyomkövető robot és puzzle (4 éves kortól)
A kirakós játékok (puzzle) előnyeit már nyilván nem kell bemutatnunk. Ebben a játékban azonban nem csak össze kell építened a 12 darab kemény puzzle kártyát, hanem meg kell építened rókica, Kami a kaméleon vagy Nóri a narvál pályáját, hogy végrehajthassa a különféle feladatokat. A kis nyomkövető robot végigmegy a fekete vonalon, pont arra, amerre te szeretnéd. Ha pedig igaz kihívásra vágysz, vastag fekete filccel te magad is megrajzolhatod útját.
Smart Scoops: a legokosabb fagylaltozás (3 éves kortól)
Ki ne játszana szívesen fagylaltos kanállal? Ki ne szeretne gombócokat méregetni tölcsérbe, kehelybe? Ebben az imádnivaló szerepjátékban azonban megtanulhatsz számolni, emellett az összeadás-kivonás és a minta felismerés alapjait is elsajátíthatod.
Kosárba
Botley 2.0 programozható padlórobot (5-6 éves kortól 10 éves korig)
Ebben a cuki és rendkívül sokoldalú, számítógép nélkül programozható padlórobotban egyesül minden, ami imádnivaló a Learning Resources játékokban. Miközben megtanulhatod vele a programozáshoz szükséges alapokat (pl. egyszerű algoritmusok, HA / AKKOR feltételek, CIKLUSOK), és elsajátíthatod az előrelátó logikus és kritikus gondolkodást, megunhatatlan játékélményt jelent bármikor. Egyedi kialakításának és a hozzá járó rengeteg játékötletnek, programozói feladatnak köszönhetően már akár 5-6 éves gyereknek is ajándékba adhatod, de garantáltan tartogat programozói kihívásokat 9-10 éves gyereknek is.
Nem kell aggódnod, Botley-hoz nem kell programozónak lenned, sőt számítástechnikai tudás sem szükséges hozzá, mert lépésről lépésre sajátíthatjátok el programozását, kezelését.
Még több fejlesztő játékot szeretnél? Nézz körül webáruházunkban, és válogass a Learning Resources, a Djeco, a Scratch, az Avenir, a Mad Mattr márkák játékai közül!