Nézd meg az alábbi videót!
Ismerkedj meg vele közelebbről!
Ki és hogyan játszhat a Botley programozható padlórobottal?
Botley robottal 5 éves kortól játszhatnak a gyerekek. A készlethez járó útmutatóban lépésről lépésre mutatjuk be, hogyan lehet programozni az egyszerű feladatoktól az összetettebbekig.
A robot programozása rendkívül egyszerű, nem igényel programozó tudást, sőt számítógép se kell hozzá. A távirányítón lévő gombok segítségével előre-hátra közlekedik ill. jobbra-balra fordul A különbség a távirányítós játékokhoz képest az, hogy akár 80 különböző lépést programozhatsz bele, amit befejezés után áttölt a robotba, aki végrehajtja azt. Botley, a robot megjegyzi a már betáplált utasításokat, így több lépcsőben programozhatod, kiegészítheted a korábban beírt parancssort újabbakkal, anélkül, hogy az egész programot az elejétől kellene beütögetned.
Botley-val nem csak egyszerű programozói feladatokat tanulhatsz meg és gyakorolhatsz, de olyan, az összetettebb programokhoz tartozó lehetőségeket is kipróbálhatsz vele, mint az ismétlődő ciklusok (loop-ok) vagy az ún. if/then (ha/akkor) feltételeket. A készlet tartalmaz 6 lapból álló pályát, és különböző tárgyakat, mellyel különböző kihívások elé állíthatod Botley-t és persze saját programozói tudásodat is, akár a készletben található feladatkártyák alapján, akár saját ötletből kiindulva.
Botley tárgy észlelő és nyomkövető szenzorral is rendelkezik, melyek rengeteg lehetőséget kínálnak ahhoz, hogy Botley képes legyen a külvilágban tájékozódni, amit programjaidban is kihasználhatsz. Botley-hoz felcsatolható robot karok is tartoznak, melyekkel tárgyakat is képes mozgatni.
A játék fontos részét képezik a programkártyák, amelyek azt a célt szolgálják, hogy gyermeked előre kigondolja azokat a lépéseket, amiket az egérnek végre kell hajtania, majd miután egymás mellé tette a kártyákat, a kártyák alapján programozhatja be az egeret. Ennek két előnye is van.
- Az egyik, hogy a gyerkőc sokkal könnyebben tudja a már lefektetett utasítások alapján programozni az egeret (kisebb gyerekeknek nem egyszerű 3-4 lépésből álló műveletsort megjegyezni, de a nagyobbaknak is kihívás 5-10 lépéses utasítássort fejben tartani)
- A másik, hogy a lerakott kártyák segítségével könnyen ellenőrizheti, hogy az egér helyesen hajtotta-e végre az utasítás sort. Ha esetleg nem, könnyen kiderítheti, vajon a program volt-e eleve hibás (a lerakott kártyák alapján) vagy rosszul lett beprogramozva a kívánt utasítás sor.
Milyen készségeket fejleszt a Botley, a programozható robot?
- programozáshoz szükséges gondolkodás
- programázási technikák alapjai (loopok, if/then feltételek)
- probléma megoldás
- előrelátás
- türelem
- kitartás
- térlátás, téri orientáció
- kritikus gondolkodás
Ismerd meg a Learning Resources készségfejlesztő játékokat!
Az angol Learning Resources több mint 30 éve ontja magából a jobbnál jobb játékötleteket, melyek nem csak megunhatatlan játékélményt biztosítanak, de hozzásegítik gyermeked, hogy élmény legyen számára a tanulás. Minden játék célja, hogy a gyerekek magabiztos tudást szerezzenek és úgy érezzék, bármire képesek. A babakortól az iskoláig végigkísérnek a Learning Resources gyönyörű és hasznos játékai. Nézd meg folyamatosan bővülő választékunkat itt >>> és válogass gyermeked életkora, érdeklődési köre szerint!
Termékinformációk
A játék 5 db AAA elemmel működik (ebből 3 a robothoz, 2 pedig a távirányítóhoz szükséges). A doboz az elemet nem tartalmazza. A játék lenyelhető részeket tartalmaz, 3 év alatt nem ajánlott. A játékhoz részletes magyar nyelvű tájékoztatót adunk. Gyártja: a Learning Resources (UK). Származási hely: EU. Gyártási hely: Kína
Importálja és forgalmazza a CURIOCITY Kft.